Sipariş listesinde ürün yok
9786052580417
165,00 TL
132,00 TL
-20%
Eğitim nereye gidiyor? Bu kadar hızın olduğu bir dünyada bizim ısrarla deftere, kitaba bağlı, dört duvar arasına sıkıştırılmış eğitim sistemlerinde ısrarımız, acaba boşa çaba mı? Teknoloji hayatımızın bir parçası, hatta zaman zaman bizler teknolojinin bir parçası haline geliyoruz. Kolay ve ucuz ulaşılabilir cep telefonlarına sığdırılmış global dünyanın tüm verileriyle yetinen ve okumaktan çok seyreden bir toplumda yeni bir çocuk ve genç tipiyle karşı karşıyayız. Okuyan, düşünen, değerlendiren insanın yerini, odaklanma süresinin giderek kısaldığı, gören/bakan/seyreden insanın aldı. Eğitim alanında çalışan herkesin, bu konunun üzerinde düşünmesi, yeni arayışlara girerek bu sisteme uygun yöntemler geliştirme zamanı çoktan gelmedi mi?
Son yıllarda uygulamaya yönelik yayınların artması, özellikle öğrenci merkezli, yapılandırmacı eğitimin sık sık dillendirilmesini, eğitimde oyunların, doğaçlamanın kullanılmasını, yaratıcı dramanın ve drama ile ilgili yayınların artmasını bu alanda çalışan eğitimcilerin, öğrencilerin dağılan dikkatlerini toplama çabası olarak da değerlendirebiliriz..
Bu çalışma öğretmenin el kitabı gibi düşünülerek kaleme alındı. Önerilen oyun, doğaçlama ve tiyatro çalışmaları ile ilgili örnekler elbette çeşitlendirilebilir, çoğaltılabilir. Bu biraz da grup liderinin, öğretmenin, hayal gücüne, mesleği ile ilgili öğrencileriyle kurduğu ilişkiye bağlı.
Bu alandaki ihtiyaca cevap verme arzusu içinde kaleme alınmış bu çalışma, dilerim amacına ulaşır.
EĞİTİM SANAT VE ÇOCUK
Okul, Öğretmen ve Öğrenci
Öğretmen Öğreten mi / Öğrencinin Bilgiye Ulaşmasına Rehberlik Eden mi?
Yapılandırmacı Eğitim
Çoklu Zekâ Kuramı
EĞİTİMDE OYUN
1. Klasik Oyun Kuramları
2. Dinamik Kuramlar
Geçmişten Günümüze Eğitimciler ve Oyun
J. Huizinga, “HOMO LUDENS”
K. Groos
R. Sennett
R. Caillois
Eğitimde Oyun
Birbirimizi Tanımak İçin Küçük ve Eğlenceli Oyunlar
Ders Konularının Oyunsu Süreçlerle İlişkilendirilmesi
Ders: Fen Bilgisi
Ders: 6. Sınıf Fen Bilgisi
Ders: Yabancı Dil (İngilizce)
Ders: Yabancı Dil
Ders: Matematik
Ders: Matematik
Ders: Matematik
Ders: Geometri
Ders: Türkçe Dilbilgisi
Ders İçine Yerleştirilen Konu İle İlgili Olmayan Kısa Pratik Oyunlar
Ders Aralarında Oynanabilecek Oyunlar
Define Avcılığı
EĞİTİMDE DOĞAÇLAMA
Rol Oynama ve Doğaçlama Teknikleri
Özgür İfade Aracı Olarak Doğaçlamalar
Ders ve Doğaçlama
DERSİ DESTEKLEYEN BİR ARAÇ OLARAK DOĞAÇLAMA
Fen Bilgisi - Bilim İnsanlarının İzleri, Keşifleri
Esrarlı Kutu
Fen Bilgisi - Gezegenler Uzayda Bulunan Diğer Cisimler ve Canlandırma
Ders: Hayat Bilgisi
Ders: Türk Dili ve Edebiyatı: (Lise II)
Ders - Hayat Bilgisi
Öğrenciler Geleceğin Müzesini Hazırlasalar Neler Sergilerdi?
Ders: Hayat Bilgisi
Isınma Oyunları
EĞİTİMDE TİYATRO
Okulda Tiyatro
Osmanlı’da Okul Tiyatrosu
İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu “Mektep Temsillerinin Usul-i Tedrisi”
Baltacıoğlu ve Öz Tiyatro
Kazım Karabekir ve Çocuklarla Tiyatro
Sosyal Bir Etkilnlik Olarak Okulda Tiyatro
Oyun Metinleri Üzerine Çalışma
Klasik Oyunların Yeniden Yazılması; Romeo&Juliette Üzerine Bir Çalışma
Uyarlama Örnekleri
Klasik bir tiyatro oyununu neden çocuklarla / gençlerle çalışmalıyız?
Yabancı Dil Eğitiminde Tiyatro Moliére Üzerine Bir Sahneleme Çalışması
Sahneleme İçin Aşamalar:
Yabancı Dil Eğitiminde Tiyatro: Ionesco ve Üç Derste Gergedanlaşma
Ders + Gergedanlar = Üç Derste Gergedanlaşma
Bitirirken
ISBN | 9786052580417 |
Basım Yılı | 2018 |
Sayfa Sayısı | 154 Sayfa 70 gram l. hamur 13,5 x 21 |
Yazar(lar) | Fehime Nihal KUYUMCU |