Sizlere daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek icin sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız / Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Eğitim Bilimleri

Okul Yönetiminde Kültürel Sermaye ve Liderlik Daha büyük görüntüle

Okul Yönetiminde Kültürel Sermaye ve Liderlik

9786257354622

Akademisyen Kitabevi

330,00 TL

264,00 TL

-20%


KDV Hariç: 264,00 TL

İçindekiler:

  • 1.BÖLÜM GİRİŞ
  • 1.1. PROBLEM DURUMU
  • 1.2. PROBLEM CÜMLESİ
  • 1.3. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ
  • 1.4. ARAŞTIRMANIN SAYILTILARI
  • 1.5. ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI
  • 1.6. TEMEL TERİMLERİN TANIMLARI
  • 2.BÖLÜM KURAMSAL TEMELLER VE İLGİLİ LİTERATÜR
  • 2.2. ÖRGÜT KÜLTÜRÜ
  • 2.2.1. Kültür Kavramı
  • 2.2.2. Örgüt Kültürü Kavramı
  • 2.2.3. Örgüt Kültürünün İşlevleri
  • 2.2.4. Örgüt Kültürünün Öğeleri
  • 2.2.5. Örgüt Kültürünün Taşıyıcıları
  • 2.2.6. Örgüt Kültürünün Boyutları
  • 2.2.7. Örgüt Kültürünün Türleri
  • 2.2.8. Örgüt Kültürünün Özellikleri
  • 2.2.9. Örgüt Kültürünün Önemi
  • 2.2.10. Okul Kültürü
  • 2.2.10.1. Okul kültürünün türleri
  • 2.2.10.2.Başarılı Okul Kültürlerinin Özellikleri
  • 2.2.10.3. Okul kültürünün oluşturulması
  • 2.2.10.4. Okul kültürünün geliştirilmesi
  • 2.2.10.5. Okul kültürünün değiştirilmesi
  • 2.3. LİDERLİK
  • 2.3.1. Örgütsel Liderlik
  • 2.3.2. Okul Liderliği
  • 2.3.3. Kültürel Liderlik ve Kültürel Lider Kavramları
  • 2.3.5. Okul Yöneticilerinin Kültürel Liderlik Davranışları
  • 2.3.6. Okul Yöneticilerinin Kültürel Liderlik Rolleri
  • 2.3.7. Eğitimsel Liderlikte Kültürel Liderliğin Önemi
  • 2.3.8. Kültürel Liderlerin Sahip Olması Gereken Beceriler ve Yeterlikler
  • 2.4. KÜLTÜREL SERMAYE
  • 2.4.1. Sermaye Kavramı ve Sermaye Türleri
  • 2.4.2. Sermaye Türlerinin Arasındaki İlişki
  • 2.4.3. Kültürel Sermaye Kavramı
  • 2.4.4. Kültürel Sermayenin İşlevleri
  • 2.4.6. Bourdieu’ ya Göre Kültürel Sermaye Biçimleri
  • 2.4.7. Kültürel Sermayenin Bileşenleri
  • 2.4.8. Kültürel Sermayenin Etki Alanları
  • 2.4.8.1. Kültürel sermaye ve kültürel liderlik
  • 2.4.8.2. Kültürel sermaye-toplum
  • 2.4.8.3. Kültürel sermaye ve eğitim
  • 2.4.8.4. Kültürel sermaye ve ekonomi
  • 2.5. YAPILAN ÇALIŞMALAR
  • 2.5.1. Yurt İçinde Yapılan Çalışmalar
  • 2.5.2. Yurt Dışında Yapılan Çalışmalar
  • 3.BÖLÜM YÖNTEM
  • 3.1. ARAŞTIRMANIN DESENİ (ARAŞTIRMANIN MODELİ)
  • 3.2. DEĞİŞKENLER
  • 3.2. EVREN VE ÖRNEKLEM
  • 3.2.1. Nicel Örneklem
  • 3.2.2. Nicel Yöntemde Verileri Kullanılan Çalışma Grubuna
  • İlişkin Betimseller
  • 3.2.3. Nitel Örneklem
  • 3.3. VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
  • 3.3.1. Araştırmanın Nicel Boyutuna İlişkin Veri Toplama Araçları
  • 3.3.1.1. Okul Yöneticilerinin Kültürel Liderlik Rolleri Ölçeği
  • 3.3.1.2. Kültürel Sermaye Ölçeği
  • 3.3.2. Araştırmanın Nitel Boyutuna İlişkin Veri Toplama Aracı
  • 3.3.2.1 Araştırmanın Nitel Boyutu İçin Geçerlik
  • ve Güvenirlik Çalışması
  • 3.4. VERİLERİN TOPLANMASI AŞAMASI
  • 3.4.1 Araştırmanın Nicel Boyutuna İlişkin Veri Toplama Süreci
  • 3.4.2. Araştırmanın Nitel Boyutuna İlişkin Veri Toplama Süreci
  • 3.5. VERİLERİN ANALİZİ AŞAMASI
  • 3.5.1. Nicel Verilerin Analizi
  • 3.5.2. Nitel Verilerin Analizi
  • 4.BÖLÜM BULGULAR
  • 4.1. BİRİNCİ ALT PROBLEME İLİŞKİN BULGULAR
  • 4.1.1. Okul Yöneticilerinin Kültürel Sermaye Yeterlik Düzeyleri
  • 4.1.2. Cinsiyet Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.3. Yaş Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.4. Görev Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.5. Eğitim Düzeyi Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.6. Okul Öncesi Eğitim Alma Durumu Değişkeni
  • İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.7. Aile Toplam Aylık Geliri Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.8. Anne Eğitim Düzeyi Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.9. Baba Eğitim Düzeyi Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.10. Branş Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.11. Kardeş Sayısı Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.12. Kıdem Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.13. Mezun Olunan Üniversitenin Yer Aldığı
  • Coğrafi Bölge Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.14. Okul Türü Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.15. Ailede Yükseköğretim Düzeyinde Eğitim Gören
  • Kişi Sayısı Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.1.16. Yükseköğretim Öncesi Uzun Süreli İkamet Edilen
  • Yer Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.2. İKİNCİ ALT PROBLEME İLİŞKİN BULGULAR
  • 4.2.1.Kültürel Sermaye Yeterlik Düzeyini Etkileyen Faktörler
  • 4.3. ÜÇÜNCÜ ALT PROBLEME İLİŞKİN BULGULAR
  • 4.3.1. Okul Yöneticilerinin Kültürel Liderlik
  • Rollerini Yerine Getirme Düzeyleri
  • 4.3.2. Cinsiyet Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.3. Yaş Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.4. Görev Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.5. Eğitim Düzeyi Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.6. Okul Öncesi Eğitim Alma Durumu Değişkeni
  • İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.7. Aile Toplam Aylık Geliri Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.8. Anne Eğitim Düzeyi Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.9. Baba Eğitim Düzeyi Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.10.Branş Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.11. Kardeş Sayısı Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.12. Kıdem Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.13. Mezun Olunan Üniversitenin Yer Aldığı
  • Coğrafi Bölge Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.14. Okul Türü Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.15. Ailede Yükseköğretim Düzeyinde Eğitim
  • Gören Kişi Sayısı Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.3.16. Yükseköğretim Öncesi Uzun Süreli İkamet
  • Edilen Yer Değişkeni İçin Analiz Sonuçları
  • 4.4. DÖRDÜNCÜ ALTPROBLEME İLİŞKİN BULGULAR
  • 4.4.1. Kültürel Liderlik Rollerini Yerine Getirme
  • Düzeyini Etkileyen Faktörler
  • 4.5. BEŞİNCİ ALT PROBLEME İLİŞKİN BULGULAR
  • 4.5.1. Okul Yöneticilerinin Kültürel Sermaye Yeterlik Düzeyleri ile Kültürel
  • Liderlik Rollerini Yerine Getirme Düzeyleri Arasındaki İlişki
  • 4.6. ALTINCI ALT PROBLEME İLİŞKİN BULGULAR
  • 5.BÖLÜM TARTIŞMA
  • 5.1. Araştırmanın Birinci Alt Problemine İlişkin Tartışma
  • 5.2. Araştırmanın İkinci Alt Problemine İlişkin Tartışma
  • 5.3. Araştırmanın Üçüncü Alt Problemine İlişkin Tartışma
  • 5.4. Araştırmanın Dördüncü Alt Problemine İlişkin Tartışma
  • 5.5. Araştırmanın Beşinci Alt Problemine İlişkin Tartışma
  • 5.6. Araştırmanın Altıncı Alt Problemine İlişkin Tartışma
  • 6.BÖLÜM SONUÇ VE ÖNERİLEr
  • 6.1. SONUÇLAR
  • 6.2. ÖNERİLER
  • 6.2.1. Uygulayıcılar ve Politika Yapıcılar İçin Öneriler
  • 6.2.2. Araştırmacılar İçin Öneriler
  • KAYNAKLAR
ISBN9786257354622
Basım Yılı2021
Sayfa Sayısı273
Yazar(lar)Serkan GÖKALP
Ebat "cm"16 x 24
BISACEDU032000
DOIhttps://doi.org/10.37609/akya.3

Yorum Yaz

Okul Yönetiminde Kültürel Sermaye ve Liderlik

Okul Yönetiminde Kültürel Sermaye ve Liderlik

Yorum Yaz