Sipariş listesinde ürün yok
9786256965423
200,00 TL
160,00 TL
-20%
Başöğretmen Mustafa Kemal ATATÜRK: “ Okul sayesinde, okulun vereceği ilim ve fen sayesindedir ki Türk milleti, Türk sanatı, Türk ekonomisi, Türk edebiyatı bütün güzellikleriyle gelişir.” demiştir. Günümüzde değişen ihtiyaçlar doğrultusunda eğitim ve dolayısıyla okullar da kendini revize etmek durumunda kalmış; okulların nasıl daha “etkili” olabileceği hususunda çalışmalar yürütülmüştür. Bu kitapta, birincil hedefi insan potansiyelini en verimli şekilde geliştirmek olan okulların etkili hale getirilmesinde okul liderinin ve okulun en önemli paydaşlarından biri olan öğretmenlerin örgütsel bağlılığının nasıl sağlanacağı üzerine araştırma yapılmıştır.
BÖLÜM I Giriş
1.1. Araştırmanın Amacı
1.2.Denenceler
1.3.Sayıltılar
1.4.Sınırlılıklar
1.5.Tanımlar
1.6.Araştırmanın Önemi
BÖLÜM II Kuramsal Çerçeve ve İlgili Araştırmalar
2.1. Etkili Okul Kavramı ve Örgüt Etkililiği
2.1.Etkililik Kavramı
2.2.Örgütsel Etkililik
2.3.Etkili Okul
2.3.1.Etkili Okulun Özellikleri
2.3.2.Etkili Okulun Ölçütleri
2.3.3.Etkili Okulun Boyutları
2.3.4. Etkili Okul Yöneticisi ve Özellikleri
2.3.5.Etkili Okulda Öğretmen
2.2. Liderlik
2.2.1.Özellikler Yaklaşımı
2.2.2. Davranışçı Yaklaşımlar
2.2.3. Durumsal Yaklaşımlar
2.2.4. Alternatif Yaklaşımlar
2.3. Dönüşümsel (Transformasyonel) Liderlik
2.3.1. Dönüşümsel Liderlik Kavramının Gelişimi ve Özellikleri
2.3.2 . Dönüşümsel Liderliğin Davranışsal Boyutları
2.4.Örgütsel Bağlılık
2.4.1. Örgütsel Bağlılık Sınıflamaları
2.4.2.Örgütsel Bağlılığa Etki Eden Faktörler
2.4.3.Örgütsel Bağlılığın Boyutları
2.4.3.1. Akademik Baskı Boyutu
2.4.4.Örgütsel Bağlılığın Sonuçları
BÖLÜM III Yöntem
3.1 Araştırmanın Modeli
3.2 Evren ve Örneklem
3.3 Veri Toplama Araçları
3.3.1. Kişisel Bilgi Formu
3.3.3. Öğretmenlerin Okula Bağlılık Ölçeği
3.3.4. Dönüşümsel Liderlik Ölçeği
3.4. Verilerin Toplanması
3.5. Verilerin Analizi
3.5.1.Yapısal Eşitlik Modellemesi
3.5.2.Yapısal Eşitlik Modellemesiyle İlgili Terimler
3.5.3 Yapısal Eşitlik Modellemesinin Aşamaları
BÖLÜM IV Bulgular ve Yorum
4.1. Yapısal Eşitlik Modellemesi Analizine Ait Bulgular ve Yorum
4.1.1.Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle Etkili Okul Özellikleri Arasındaki İlişkilere Ait Bulgular ve Yorum
4.1.2.Yöneticilerin Dönüşümsel Liderlik Özellikleri İle
Etkili Okul Özellikleri Arasındaki İlişkilere
Ait Bulgular ve Yorum
4.1.3. Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle
Yöneticilerin Dönüşümsel Liderlik Özellikleri
Arasındaki İlişkilere Ait Bulgular ve Yorum
4.1.4.Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle
Etkili Okul Özellikleri Arasındaki İlişkide Yöneticilerin
Dönüşümsel Liderlik Özelliklerinin Aracı Rolüne
İlişkin Bulgular ve Yorum
4.1.5. Bağımsız, Aracı ve Bağımlı Değişkenlerin
Alt Boyutlarının Doğrudan ve Dolaylı İlişkilerine
Ait Bulgular ve Yorum
BÖLÜM V Sonuçlar ve Öneriler
5.1. Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle
Etkili Okul Özellikleri Arasındaki İlişkiye Yönelik Öneriler
5.1.1. Uygulayıcılar İçin Öneriler
5.1.2 Araştırmacılar İçin Öneriler
5.2. Yöneticilerin Dönüşümsel Liderlik Özellikleri İle
Etkili Okul Özellikleri Arasındaki İlişkiye Yönelik Öneriler
5.2.1. Uygulayıcılar İçin Öneriler
5.2.2. Araştırmacılar İçin Öneriler
5.3. Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle
Yöneticilerin Dönüşümsel Liderlik Özellikleri
Arasındaki İlişkiye Yönelik Öneriler
5.3.1.Uygulayıcılar İçin Öneriler
5.3.2. Araştırmacılar İçin Öneriler
5.4. Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle
Etkili Okul Özellikleri Arasındaki İlişkide Yöneticilerin
Dönüşümsel Liderlik Özelliklerinin Aracı Rolünün
Önemiyle İlgili Öneriler
5.4.1.Uygulayıcılar İçin Öneriler
5.4.2. Araştırmacılar İçin Öneriler
5.5. Örgütsel Bağlılık, Dönüşümsel Liderlik ve
Etkili Okul Değişkenlerin Alt Boyutlarının
ISBN | 9786256965423 |
Basım Yılı | 2022 |
Basım Sayısı | 1 |
Sayfa Sayısı | 139 |
Kitap Dili | Türkçe |
Yazar(lar) | Aysun AKÇAY GÜNGÖR |
BISAC | EDU000000 |
DOI | 10.37609/akya.2421 |