İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi kitabı, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti`ndeki 9 saygın üniversitenin alanında uzman on üç akademiyen tarafından tarafından on iki bölüm hâlinde titizlikle hazırlanmıştır.
İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi kitabının amacı; YÖK tarafından içeriği “Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri” ifadeleriyle tanımlanan ve Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Lisans Eğitimi programlarında 7. yarıyılda okutulan “İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi” dersinin etkili ve başarılı bir biçimde okutulmasına katkı sağlamaktır.
İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi kitabı, içerik olarak YÖK tanımına uygun hazırlanmakla birlikte, dil öğrenimi ve edinimi ile ilgili teorileri, çocukların öğrenme özelliklerini ve yabancı dil öğretiminde çağdaş uygulamaları da ele almakta; tüm bu bilgileri Sınıf Öğretmenliği okuyan öğretmen adaylarının ve alanda görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin en üst düzeyde yararlanabilmesine olanak sağlayacak biçimde, okuyucularına sade bir dille aktarmaktadır.
İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi aynı zamanda, yabancı dil öğrenimi sürecinde çocuklarına yardımcı olmaya çalışan ailelere de bir rehber olma özelliğindedir.