Sipariş listesinde ürün yok
9786253753566
550,00 TL
440,00 TL
-20%
Özet
Sanatın sürekli gelişmesi ve çeşitlenmesi sanatı belli bir kuramla sınırlandırmanın mümkün olmadığının anlaşılmasına neden olur. Felsefe evrensel yasaları
sanata uygulayarak sanatın bir ereğinin olup olmadığını sorgular.
Sanat akımları sürekli felsefe ile beslenmiş ya da zihinsel güçlere
yaslanarak sanatın yeni yollar keşfetmesini sağlamıştır. Sanatın
bir bilgi nesnesi olması felsefe ile yakın bir işbirliği gerektirmiştir.
Sanatın kalıplaştığı, can çekiştiği bir anda felsefe, bu donukluğu
kırarak sanata yeni olanaklar sağlar. Buda sanatın felsefe yardımıyla
sürekli bir bilinç oluşturmasına katkıda bulunur. Felsefe
yeni oluşumun kalıplarını açarak zihinsel ve tinsel açılımlara
gider. Sanatı açıklarken bulduğu yollar çok karmaşık bazen da
oldukça sadedir. Sanat felsefesi basmakalıp sanat anlayışları tekrar
gözden geçirerek daha karmaşık, daha sonsuz anlayışların
da olabileceğinin altını çizer. Sanat felsefesi sanatta her türlü zihinsel
fikirlerin ortaya çıkmasını sağladığı gibi eski düşüncelerin
de hafızaya kodlanmasını sağlar. Sanat felsefesi eskiyi muhafaza
ettiği gibi yeniye de kapı açar.
İçindekiler
ESTETİK KURAMLARI
Metafizik Estetik
Fenomenolojik Estetik
Sorunsalcı Estetik
Herakleitos (İ.Ö. 535-475)
Herakleitos Estetiği.
Pythagoras (İ.Ö. 570-495)
Pythagoras Estetiği
Platon (İ.Ö. 427-347)
Platon’da Mimetik Anlayış
Platon’da Kendine Güzel ve Kendinden İyi
Platon’da Mağara Benzetmesi
Değişen ve Değişmeyen Karşılığı
Orpheus’cu Pythagoras’çı Bakış
İdealar Düşüncesi
Mutlak Güzel ve Göreli Güzel
Aristoteles (İ.Ö. 384-322)
Aristoteles’te Estetik
Aristoteles’te Katharsiz
Yeni Platonculuk ve Plotinus (İ.S. 205-270)
Plotinos’ta Güzellik Anlayışı
Nous ve İdealar
“Bir” ve Tanrı Kavramı
ORTA ÇAĞ
Orta Çağ’da Estetik
Aurelius Augustinus (İ.S. 354-430)
Augustinus’ta Estetik Anlayış
Aquinolu Thomaso (1225-1274)
Aquinolu Thomas’ta Estetik
RÖNESANS
Rönesans Sanatı ve Estetiği
Jean Baptiste Du Bos (1670-1743)
Aydınlanma
İmmanuel Kant (1724-1804)
Kant Estetiği
Kant’ta İyi ve Hoşa Giden
Kant’ta Salt Güzel Anlayışı
Kant’ta Güzel ve Yüce
Kant’ın Sanat Anlayışında Ereklilik Kavramı
Friedrich Schiller (1759-1805)
Schıller Estetiği
Friederich Wilhelm Joseph Schelling (1775-1854)
Schellıng Estetik Anlayışı
Georg Wilhelm Friederich Hegel (1770-1831)
Hegel Felsefesi
Hegel Felsefesinde Akış Kuramı
Hegel’de Güzellik Anlayışı
Bendetto Croce (1866-1952)
Collıngwood (1889-1943)
Bertolt Brecht (1898-1956)
Sıgmund Freud (1856-1939)
Freudçu Estetik
Walter Benjamin (1892-1940)
Benjamin’in Estetik Anlayışı
Arthur Schopenhauer (1788-1860)
Schopenhauer’de Estetik Anlayış
Varoluşçuluk
Soren Kierkegaard (1813-1855)
Kierkegaard’da Estetik Anlayış
Frıedrıch Wilhelm Nıetzsche (1844-1900)
Nietzsche’de Estetik Anlayışı
Martın Heıdegger (1889-1976)
Ek - Stase
Heidegger Estetiği
Jean - Paul Sartre (1905-1980)
Sartre’nin Kişileri
Albert Camus (1913-1960)
Albert Camus’da Estetik Anlayış
Fyodor Dostoyevski (1821-1881)
Dostoyevski Estetik Anlayışı
Dostoyevski’nin Kişileri
Özgürlük
Kötülük
Lev. Nikolayevic Tolstoy (1828-1910)
Tolstoy’un Estetik Anlayışı
Karl Marx (1818-1883)
Marx Estetiği
George Santayana (1863-1952)
Santayana’nın Estetiği
George Lucas (1885-1971)
Herbert Marcuse (1898-1979)
Herbert Marcuse’nin Estetik Anlayışı
Theodor Wisegrund Adorno ve Frankfurt Okulu
SANATTA BÜYÜK DÖNÜŞÜMLER
Dadaizm
NEO AVANGARD SANAT
Pop-Art
Minimalizm
Kavramsalsanat
Fluxus
Op-Art (Optik Sanat)
KAYNAKLAR
ISBN | 9786253753566 |
Basım Yılı | 2025 |
Sayfa Sayısı | 245 |
Yazar(lar) | Bayram DEDE |