Sipariş listesinde ürün yok
9786059278058
Tükendi
60,00 TL
Türk Milli Eğitimi’nin temel hedefi çocukları birçok değerle donatarak
hayata hazırlamak, geleceğe sağlıklı ve mutlu bireyler yetiştirmektir. Her birey
için hayata hazırlanmanın en önemli toplumsal alanı okuldur. Bu anlamda, okul
ve çevresi, çocukların fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlığının koruması ve geliştirmesi
konusunda önemli bir yere sahiptir. Ülkemizde okullarda sağlığa uygun çevrenin
teşviki ve çocukların sağlıklı beslenmesine yönelik samimi projeler yürütülse bile
yaygınlaştırılmış ve sürdürülebilir programların varlığından söz edilemez. Okul
sağlık hizmetleri yalnızca revir, sağlık ofisi varlığı ile kaza ve yaralanmalarda ilk
ve acil müdahalenin yapılmasıyla sınırlandırılamaz. Okul toplumunun sağlığı,
her bir okulda ulusal stratejilerin ve evrensel standartların bilincinde olan sağlık
profesyonelleri ile gerçekleştirilebilir.
Amerika Birleşik Devletlerinde 19. yüzyılın başında bireysel ve bölgesel
olarak başlayıp 1980 sonrası hızla gelişen bir alan olan okul hemşireliği,
ülkemizde ilk kez 1949 yılında reviri olan okullarda okul hemşiresinin
bulunmasından söz edilerek varlık kazanmıştır. Özellikle 1985 sonrası hemşire
akademisyenler tarafından yapılan proje ve tez çalışmalarında okul hemşiresinin
sağlığın geliştirilmesinde etkin olduğunu gösteren çok sayıda çalışma, bu alanın
tanınmasında etkili olmuş, Sağlık Bakanlığı tarafından 2011 yılında çıkarılan
yönetmelikle Okul Sağlığı Hemşiresi resmi olarak tanımlanıp, görev, yetki ve
sorumlulukları belirlenmiştir.
Bu kitabın ünitelerinin oluşturulmasında sağlığı geliştirmenin ilkeleri ve
uluslararası okul hemşireliği standartları ile ülkemizin gereksinimleri dikkate
alınmıştır. Yazarların her birinin konuyla ilgili araştırma projesi deneyimi ve engin
birikimi kitabın içeriğine yansımıştır. Kitap, okul alanında çalışan hemşireler ve
hemşirelik öğrencileri için kaynak kitap niteliğindedir. Ancak, kitapta yer alan
konular okul yöneticileri ve öğretmenleri için de yararlı bilgiler içermektedir.
Okul toplumunun sağlığı öncelikle Sağlık Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın
stratejileri doğrultusunda çok sektörlü ve çok disiplinli bir ekip tarafından
geliştirilebilir. Her bir okul özelinde ise okul hemşirelerinin liderliğinde öğrenciler,
öğretmenler, aileler ve ilgili tarafların katılımıyla başarılabilir. Bu eserin
oluşmasında gösterdikleri samimi çaba için saygıdeğer yazarlarımıza ve geri
bildirimleriyle kitabın yeni baskılarına katkı verecek siz değerli okuyucularımıza
şimdiden teşekkür ederim. Kitabın ülkemizde okul toplumunun sağlığının
geliştirilmesi ve okul hemşireliğinin uzmanlaşma sürecine kaynak oluşturması
dileğiyle,
Prof. Dr. Sebahat GÖZÜM
ISBN | 9786059278058 |
Basım Yılı | 2020 |
Sayfa Sayısı | 446 |
Yazar(lar) | Prof. Dr. Sebahat GÖZÜM |