Sizlere daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek icin sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız / Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

İLETİŞİM

Gençlerin Dini Kimlik İnşasında Medyanın Rolü Daha büyük görüntüle

Gençlerin Dini Kimlik İnşasında Medyanın Rolü

9786257409469

Akademisyen Kitabevi

275,00 TL

220,00 TL

-20%


KDV Hariç: 220,00 TL

İçindekiler:

  • Önsöz
  • GİRİŞ
  • I. Konu ve Problem
  • II. Amaç ve Önem
  • BİRİNCİ BÖLÜM - GENÇLİK VE KİMLİK
  • 1.1. Kimliğin Tanımı
  • 1.2. Kimliğin İnşa Süreci
  • 1.2.1. Sosyal Kimlik İnşası
  • 1.2.2. Kimliğin İnşasında Kişilik-Benlik-Özdeşleşme Kavramlarının Rolü
  • 1.3 Kimliğin İnşasını Etkileyen Faktörler
  • 1.3.1 Aile Faktörü
  • 1.3.2. Eğitim Faktörü
  • 1.3.3. Toplum ve Kültür Faktörü
  • 1.3.4. Medya Faktörü
  • 1.3.5. Din Faktörü
  • 1.4 Kimlik Türleri
  • 1.4.1 Patchwork (Yamalı) Kimlik
  • 1.4.2. Hibrit Kimlik    
  • 1.4.3. Dini Kimlik
  • 1.5. Gençlik Döneminde Dini Kimlik İnşası 
  • 1.5.1. Gençliğin Tanımı
  • 1.5.2. Gençlik Döneminde Kimliğin İnşası ve Kuramsal Yaklaşımlar
  • 1.5.2.1. Psikososyal Gelişim Kuramı - Erik Erikson
  • 1.5.2.2. Kimlik Durumları Kuramı- James Marcia
  • 1.5.2.3. Gelişmekte Olan (Beliren) Yetişkinlik Teorisi-Jeffrey J. Arnett
  • 1.5.3. Gençlik Döneminde Dini Kimlik İnşası
  • İKİNCİ BÖLÜM - MEDYA-DİN İLİŞKİSİ EKSENİNDE DİNİ KİMLİĞİN İNŞASI
  • 2.1. Medya- Din İlişkisinin Çerçevesi
  • 2.1.1. Medyanın Din Olgusuna Yaklaşımı
  • 2.1.2. Dinin Medyatik Dönüşümü
  • 2.2. Medya-Din İlişkisinin Boyutları
  •  2.2.1. Dönemsel Boyutlar
  • 2.2.1.1. Modernizm – Postmodernizm
  • 2.2.1.2. Sekülerleşme 
  • 2.2.1.3. Küreselleşme 
  • 2.2.2. Kültürel Boyutlar
  • 2.2.2.1. Popüler Kültür
  • 2.2.2.2. Tüketim Kültürü
  • 2.3 Medya-Din İlişkisinin Tartışma Sahaları
  • 2.3.1. Bireyselleşme
  • 2.3.2. Sosyalleşme      
  • 2.3.3. Gündelik Hayat
  • 2.4. Medya-Din İlişkisi Çerçevesinde Dini Kimliğin Konumu
  • 2.5. Medyanın Dini Kimlik İnşasındaki Rolüne
  • Dair Kuramsal Yaklaşımlar   
  • 2.5.1. Kültürel Çalışmalar ve Dini Kimlik     
  • 2.5.2 Sembolik Etkileşimcilik ve Dini Kimlik          
  • 2.6 Medya Türleri ve Dini Kimlik İnşasındaki Rolü 
  • 2.6.1 Yazılı Medya ve Dini Kimlik   
  • 2.6.2. Görsel-İşitsel Medya ve Dini Kimlik   
  • 2.6.3. Yeni Medya ve Dini Kimlik    
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM - DİNİ KİMLİK İNŞA SÜRECİNDE MEDYANIN ROLÜ
  • 3.1. Çalışmanın Yöntemi       
  • 3.1.1. Fenomenolojik Araştırma Yöntemi     
  • 3.1.2. Katılımcıların Belirlenmesi      
  • 3.1.3. Veri Toplama Tekniği ve Verilerin Toplanması          
  • 3.1.4.Verilerin Analizi           
  • 3.1.5.Güvenilirlik ve Geçerlilik         
  • 3.2. Araştırma Bulguları        
  • 3.2.1. Lisans Eğitiminin Din Anlayışına ve Medya Kullanımına Etkisi       
  • 3.2.1.1. Lisans Eğitimi Seçiminde Kişisel Tercihlerin ve Din Anlayışının Etkisi    
  • 3.2.1.2. Dini Anlayış Biçimleri ve Lisans Eğitimin Etkisi    
  • 3.2.1.3. Üniversite Eğitiminin Medya Takibine Etkisi          
  • 3.2.2. Bireyin Kimlik İnşasında Din ve Medyanın Rolü       
  • 3.2.2.1. Kimlik ve Öz Kimlik Kavramlarına Bireysel Yaklaşımlar   
  • 3.2.2.2. Dindarlık Tanımları ve Dinin Kimlikle Etkileşimi   
  • 3.2.2.3. Dini Kimliğin İnşasında Gündelik Deneyimlerin Etkisi      
  • 3.2.2.4. Medyada Aktarılan Dini İçerikler ve Gençlerin Tutumu     
  • 3.2.3. Dini Anlayışın Geleneksel Medya Pratiklerine Yansıması     
  • 3.2.3.1. Geleneksel Medya Kullanımına Dair kişisel Eğilimler        
  • 3.2.3.2. Geleneksel Medya – Dini Kimlik Etkileşiminde Bireysel Deneyimler        
  • 3.2.4. Yeni Medyada Dini Kimliğin Konumlandırılması      
  • 3.2.4.1. Bireyin Sosyal Medya Deneyimi      
  • 3.2.4.2. Sosyal Medyada Dini Kimliğin Görünürlüğü          
  • 3.2.4.3. Bireyin Dini Kimliğinde Sosyal Medyanın Etkileri 
  • 3.2.4.4. Sosyal Medyada Dini İçeriğin Gerekliliğine Dair Yaklaşımlar        
  • SONUÇ ve DEĞERLENDİRME     
  • KAYNAKÇA
ISBN9786257409469
Basım Yılı2021
Sayfa Sayısı343
Yazar(lar)Nida Sümeyya Çetin
Ebat "cm"16 x 24
BISACSOC052000
DOIhttps://doi.org/10.37609/akya.192

Yorum Yaz

Gençlerin Dini Kimlik İnşasında Medyanın Rolü

Gençlerin Dini Kimlik İnşasında Medyanın Rolü

Yorum Yaz