Sipariş listesinde ürün yok
9786253992033
330,00 TL
264,00 TL
-20%
Perakendecilikte artırılmış gerçeklik teknolojisi tabanlı sanal deneme uygulamalarının
kullanımı, internet ve mobil cihaz teknolojilerinin gelişimiyle
giderek daha fazla yaygınlaşmaktadır. Artırılmış gerçeklik alışveriş uygulamaları
aracılığıyla tüketiciler, sanal ürün bilgilerini gerçek çevrelerine yerleştirerek
etkileşimli ve sürükleyici bir alışveriş deneyimi yaşayabilmekte, bu sayede
alışveriş deneyimlerini zenginleştirebilmektedirler. Kullanımı hızla artan
makyaj ürünü sanal deneme uygulamaları aracılığıyla tüketiciler mobil alışverişlerinde,
makyaj ürünlerinin sanal görsellerini yüzlerinde deneyerek satın
alma kararlarını edindikleri bu deneyime göre verebilmektedirler.
Bu çalışmada tüketicilerin mobil artırılmış gerçeklik alışveriş uygulaması
aracılığıyla yaptıkları makyaj ürünü alışverişlerinde, uygulamadan algıladıkları
artırılmış gerçeklik özelliklerinin ve performans riskinin satın alma karar
süreçlerinde ne şekilde etkili olduklarına odaklanılmıştır. Araştırma sonucunda
artırılmış gerçeklik alışveriş uygulaması geliştiricilerine, sanal deneme uygulamalarını
etkin bir şekilde tasarlayabilmeleri hususunda faydalı olabilecek
bilgiler elde edilmiştir. Bunun yanında, dijital ve fiziksel perakende yöneticilerine,
etkili artırılmış gerçeklik pazarlama stratejileri oluşturabilmeleri konusunda
katkı sunabilecek bilgilere ulaşılmıştır.
Bu kitap, "Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Elektronik Alışveriş Deneyimine
ve Satın Alma Niyetine Etkisinin İncelenmesi" isimli, Osmaniye
Korkut Ata Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından Yüksek Öğretim
Kurulu Başkanlığı Tez Merkezine 744435 numarası ile girişi yapılan doktora
tezinden türetilmiştir.
BÖLÜM 1 GİRİŞ
1.1. Problemin Tespiti
1.2. Araştırmanın Amacı ve Önemi
1.3. Araştırmanın Yöntemi
1.4. Araştırmanın Varsayımları ve Sınırlılıkları
1.5. Çalışmanın Bölümleri
BÖLÜM 2 KAVRAMSAL ÇERÇEVE
2.1. Gerçeklik-Sanallık Teknolojisi
2.2. Gerçeklik-Sanallık Spektrumu
2.3. Artırılmış Gerçeklik Kavramı
2.4. Artırılmış Gerçekliğin Özellikleri
2.4.1. Etkileşim
2.4.2. Canlılık
2.4.3. Sanal Bulunma (Telepresence)
2.4.4. Yenilik
2.4.5. Somutlaştırma
2.5. Artırılmış Gerçekliğin Teknolojik Zemini
2.5.1. Artırılmış Gerçeklik Görüntüleme Birimleri
2.6. Artırılmış Gerçekliğin Gelişimi Önündeki Engeller
2.6.1. Teknik Sorunlar
2.6.2. Sosyal Kabul Sorunu
2.6.3. Gizlilik Sorunları
2.6.4. Etik Sorunlar
2.7. Artırılmış Gerçekliğin Kullanıldığı Alanlar
2.8. Artırılmış Gerçekliğin Pazarlama Alanında Kullanılması
2.9. Deneyimsel Pazarlama Aracı Olarak Artırılmış Gerçeklik
2.10. Marka İletişiminde Artırılmış Gerçeklik Kullanımı
2.11. Lojistikte ve Satış Sonrası Hizmetlerde Artırılmış Gerçeklik Kullanımı
2.12. Perakendecilikte Artırılmış Gerçeklik Kullanımı
2.12.1 Mağaza İçi Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
2.12.2 Çevrimiçi Perakendecilikte Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
2.12.3 Mobil Perakendecilikte Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
2.13. Çok Kanallı Alışveriş Deneyimi Sağlayıcısı Olarak Artırılmış Gerçeklik
2.14. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Perakendecilikte Kullanımıyla İlgili Literatürde Yer Alan Çalışmalar
2.14.1 Çevrimiçi (Web Tabanlı) Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kullanıldığı Çalışmalar
2.14.2. Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kullanıldığı Çalışmalar
2.14.3. Artırılmış Gerçeklik Teknolojisiyle Donatılmış Fiziksel Mağaza Ortamında Yapılan Çalışmalar
2.14.4. Sanal Deneme Aynası Kurulmuş Laboratuvar Ortamında Yapılan Çalışmalar
2.14.5. Artırılmış Gerçeklik Gözlüklerinin Kullanıldığı Çalışmalar
BÖLÜM 3 YÖNTEM
3.1. Araştırmanın Kavramsal Modeli ve Hipotezleri
3.2. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi
3.3. Araştırma Verilerinin Toplanması
3.4. Anket Formu ve Kullanılan Ölçekler
3.5. Araştırmada Kullanılan Analiz Yöntemleri
3.5.1. Keşifsel ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
3.5.2. Yapısal Eşitlik Modellemesi
3.5.3. Aracı Etki Analizi
3.5.4. Düzenleyici Etki ve Koşullu Süreç Analizi
BÖLÜM 4 BULGULAR
4.1. Örneklemin Demografik Özellikleri
4.2. Değişkenlere Ait Tanımlayıcı İstatistikler
4.3. Ortak Yöntem Yanlılığı Analizi
4.4. Keşifsel Faktör Analizi
4.5. Güvenilirlik Analizi
4.6. Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Ölçüm Modellerinin Test Edilmesi
4.7. Ölçüm Modelinde Yer Alan Boyutlara Ait Tek Boyutluluk Testi Sonuçları
4.8. Dışsal ve İçsel Yapıların Doğrulayıcı Faktör Analiziyle Tespiti
4.9. Ölçüm Modellerinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Analizleri
4.10. Araştırmanın Kavramsal Modelinde Yer Alan İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile Test Edilmesi
4.11. Performans Riskinin Koşullu Etkilerinin Koşullu Süreç Analiziyle Test Edilmesi
4.11.1. Regresyon Analizi
4.11.2. Aracılık Etkileri
4.11.3. Koşullu Süreç Analizi
4.12. Etkileşimin Kontrol Edilebilirliği Değişkenine İlişkin Hipotez Testleri
4.12.1. Toplam Etki
4.12.2. Serisel Aracılık Etkileri
4.12.3. Etkileşimin Kontrol Edilebilirliğinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Performans Riskinin Koşullu Etkileri
4.13. Etkileşimden Algılanan Eğlence Değişkenine İlişkin Hipotez Testleri
4.13.1. Toplam Etki
4.13.2. Serisel Aracılık Etkileri
4.13.3. Etkileşimden Algılanan Eğlencenin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Performans Riskinin Koşullu Etkileri
4.14. Canlılık Değişkenine İlişkin Hipotez Testleri
4.14.1. Toplam Etki
4.14.2. Serisel Aracılık Etkileri
4.14.3. Canlılığın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Performans Riskinin Koşullu Etkileri
BÖLÜM 5 SONUÇ VE ÖNERİLER
5.1. Araştırma Sonuçları ve Öneriler
KAYNAKLAR
ISBN | 9786253992033 |
Basım Yılı | 2023 |
Basım Sayısı | 1 |
Sayfa Sayısı | 258 |
Kitap Dili | Türkçe |
Yazar(lar) | Mehmet Fatih AÇAR,Mutlu Yüksel AVCILAR |
BISAC | TEC008060 |
DOI | 10.37609/akya.2632 |