Sizlere daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek icin sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız / Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

SPOR BİLİMLERİ

Türkiye'deki ve Amerika'daki Spor Öğrencilerinin Marka Tercihlerinin Karşılaştırılması Daha büyük görüntüle

Türkiye'deki ve Amerika'daki Spor Öğrencilerinin Marka Tercihlerinin Karşılaştırılması

9786052580097

Akademisyen Kitabevi

200,00 TL

160,00 TL

-20%


KDV Hariç: 160,00 TL

Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de Marmara Üniversi­tesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Amerika Birleşik Devletleri Indiana Üniversitesi Sağlık Bilimleri Be­den Eğitimi ve Rekreasyon Yüksek Okulu öğrencilerinin spor ürünlerinde marka tercihinde etkili olan unsurların ortaya çıkarılması ve karşılaştırılmasıdır. Araştırma anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın, Türkiye’deki uygulaması araştırmacı tarafından yapılmıştır. Amerika’da­ki uygulaması daha önce çalışma ile ilgili gerekli bilgilerin verildiği, Indiana Üniversitesine bağlı araştırma merkezin­de görevli öğretim elemanı tarafından yapılmıştır. Araş­tırmanın evrenini Türkiye ve Amerika’da öğrenim gören spor yüksek okulu öğrencileridir. Anketin örnek bireylerini Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Indiana Üniversitesi Sağlık Bilimleri Beden Eğitimi ve Rekreasyon Yüksek Okulunda öğrenim gören kadın ve er­kek öğrenciler olmak üzere toplamda 752 kişi oluşturmak­tadır. İki üniversiteye bağlı yüksek okullardaki öğrencilerin spor ürünlerindeki marka tercihinde etkili olan unsurların incelenmesi ile ilgili ölçek Cronbach Alpha istatistik yönte­mi ile geçerlilik testine tabi tutulmuştur. Anketin 0,87 oran­la geçerli olduğu belirlenmiştir. Toplanan bilgi ve verilerin analizinde SPSS 14 istatistik paket programı kullanılmıştır. Değerlendirmelerde tanımlayıcı istatistikler ve hipotez test­leri sonuçlarından faydalanılmıştır. Marmara Üniversitesi

ve Indiana Üniversitesi öğrencilerinin, spor ürünlerinde marka tercihini etkileyen unsurlar ve etkilendikleri iletişim araçları açısından aralarında farlılık gözlenmiştir. Spor ürü­nü üreten işletmeler, marka konumlandırma çalışmalarında pazarın beklenti ve ihtiyaçlarını belirlemeli ve tüketiciler üzerinde etkin olan iletişim araçlarını kullanmalıdırlar. İş­letmelerin spor yüksek okulu mezunlarını çalıştırmalarının markalaşma sürecine katkısı olacağı düşünülmektedir.

 

BÖLÜM 1

GİRİŞ VE AMAÇ

 

BÖLÜM 2

GENEL BİLGİLER

2.1. Markanın Tanımı ve Marka Kavramları

2.1.1. Marka İmajı

2.1.2. Marka Kişiliği

2.1.3. Marka Farkındalığı

2.1.4. Markaya Yönelik Tutum

2.1.5. Marka Sadakati

2.1.6. Marka Değeri

2.1.7. Marka Konumlandırma

2.2. Markanın Önemi

2.3. Marka Çeşitleri

2.3.1. Ticari Marka

2.3.2. Üretici Markası

2.3.3. Bireysel Markalar

2.3.4. Aile Markaları

2.3.5. Saldırıcı Markalar

2.3.6. Dağıtıcı/Aracı Kurum Markası

2.3.7. Lisanslı Marka

2.3.8. Ana Marka ve Alt Marka

2.4. Marka Yaratmada Önemli Unsurlar

2.4.1. Yayılma Kuralı

2.4.2. Daralma Kuralı

2.4.3. Tanıtım Kuralı

2.4.4. Reklâm Kuralı

2.4.5. Kelime Kuralı

2.4.6. Kalite Kuralı

2.4.7. Kategori Kuralı

2.4.8. İsim Kuralı

2.4.9. Genişlemeler Kuralı

2.4.10. Arkadaşlık Kuralı

2.4.11. Kardeşler Kuralı

2.4.12. Biçim Kuralı

2.4.13. Renk Kuralı

2.4.14. Sınırlar Kuralı

2.5. Marka Tercihini Etkileyen Faktörler

2.5.1. Demografik Faktörler

4.5.2. Kültürel Faktörler

2.5.3. Sosyal Faktörler

2.5.4. Psikolojik Faktörler

2.6. Marka Tanıtımına Etki Eden Araçlar

2.6.1. Televizyon

2.6.2. Radyo

2.6.3. Gazete

2.6.4. Dergi

 

2.6.5. İnternet

2.6.6. Popüler Kişiler

2.6.7. Spor Organizasyonları

2.6.8. Reklâm

 

BÖLÜM 3

GEREÇ VE YÖNTEM

3.1. Araştırmanın Yöntemi

3.1.1. Veri Toplama Araçları

3.1.2. Araştırma Anketini Hazırlanması ve Uygulanması

3.1.3. Geçerlilik ve Güvenirlilik Analizi

3.2. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi

3.3. Araştırmanın Hipotezleri

3.4. Verilerin Analizi

3.4.1. Kullanılan İstatistiksel Teknikler

 

BÖLÜM 4

BULGULAR

BÖLÜM 5

TARTIŞMA VE SONUÇ

5.1. Öneriler

KAYNAKLAR

ISBN9786052580097
Basım Yılı2018
Basım Sayısı1
Sayfa Sayısı186
Kitap DiliTürkçe
Yazar(lar)Erdoğan Tozoğlu

Yorum Yaz

Türkiye'deki ve Amerika'daki Spor Öğrencilerinin Marka Tercihlerinin Karşılaştırılması

Türkiye'deki ve Amerika'daki Spor Öğrencilerinin Marka Tercihlerinin Karşılaştırılması

Türkiye'deki ve Amerika'daki Spor Öğrencilerinin Marka Tercihlerinin Karşılaştırılması

Yorum Yaz