Sipariş listesinde ürün yok
9786052580097
200,00 TL
160,00 TL
-20%
Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Amerika Birleşik Devletleri Indiana Üniversitesi Sağlık Bilimleri Beden Eğitimi ve Rekreasyon Yüksek Okulu öğrencilerinin spor ürünlerinde marka tercihinde etkili olan unsurların ortaya çıkarılması ve karşılaştırılmasıdır. Araştırma anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın, Türkiye’deki uygulaması araştırmacı tarafından yapılmıştır. Amerika’daki uygulaması daha önce çalışma ile ilgili gerekli bilgilerin verildiği, Indiana Üniversitesine bağlı araştırma merkezinde görevli öğretim elemanı tarafından yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye ve Amerika’da öğrenim gören spor yüksek okulu öğrencileridir. Anketin örnek bireylerini Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Indiana Üniversitesi Sağlık Bilimleri Beden Eğitimi ve Rekreasyon Yüksek Okulunda öğrenim gören kadın ve erkek öğrenciler olmak üzere toplamda 752 kişi oluşturmaktadır. İki üniversiteye bağlı yüksek okullardaki öğrencilerin spor ürünlerindeki marka tercihinde etkili olan unsurların incelenmesi ile ilgili ölçek Cronbach Alpha istatistik yöntemi ile geçerlilik testine tabi tutulmuştur. Anketin 0,87 oranla geçerli olduğu belirlenmiştir. Toplanan bilgi ve verilerin analizinde SPSS 14 istatistik paket programı kullanılmıştır. Değerlendirmelerde tanımlayıcı istatistikler ve hipotez testleri sonuçlarından faydalanılmıştır. Marmara Üniversitesi
ve Indiana Üniversitesi öğrencilerinin, spor ürünlerinde marka tercihini etkileyen unsurlar ve etkilendikleri iletişim araçları açısından aralarında farlılık gözlenmiştir. Spor ürünü üreten işletmeler, marka konumlandırma çalışmalarında pazarın beklenti ve ihtiyaçlarını belirlemeli ve tüketiciler üzerinde etkin olan iletişim araçlarını kullanmalıdırlar. İşletmelerin spor yüksek okulu mezunlarını çalıştırmalarının markalaşma sürecine katkısı olacağı düşünülmektedir.
BÖLÜM 1
GİRİŞ VE AMAÇ
BÖLÜM 2
GENEL BİLGİLER
2.1. Markanın Tanımı ve Marka Kavramları
2.1.1. Marka İmajı
2.1.2. Marka Kişiliği
2.1.3. Marka Farkındalığı
2.1.4. Markaya Yönelik Tutum
2.1.5. Marka Sadakati
2.1.6. Marka Değeri
2.1.7. Marka Konumlandırma
2.2. Markanın Önemi
2.3. Marka Çeşitleri
2.3.1. Ticari Marka
2.3.2. Üretici Markası
2.3.3. Bireysel Markalar
2.3.4. Aile Markaları
2.3.5. Saldırıcı Markalar
2.3.6. Dağıtıcı/Aracı Kurum Markası
2.3.7. Lisanslı Marka
2.3.8. Ana Marka ve Alt Marka
2.4. Marka Yaratmada Önemli Unsurlar
2.4.1. Yayılma Kuralı
2.4.2. Daralma Kuralı
2.4.3. Tanıtım Kuralı
2.4.4. Reklâm Kuralı
2.4.5. Kelime Kuralı
2.4.6. Kalite Kuralı
2.4.7. Kategori Kuralı
2.4.8. İsim Kuralı
2.4.9. Genişlemeler Kuralı
2.4.10. Arkadaşlık Kuralı
2.4.11. Kardeşler Kuralı
2.4.12. Biçim Kuralı
2.4.13. Renk Kuralı
2.4.14. Sınırlar Kuralı
2.5. Marka Tercihini Etkileyen Faktörler
2.5.1. Demografik Faktörler
4.5.2. Kültürel Faktörler
2.5.3. Sosyal Faktörler
2.5.4. Psikolojik Faktörler
2.6. Marka Tanıtımına Etki Eden Araçlar
2.6.1. Televizyon
2.6.2. Radyo
2.6.3. Gazete
2.6.4. Dergi
2.6.5. İnternet
2.6.6. Popüler Kişiler
2.6.7. Spor Organizasyonları
2.6.8. Reklâm
BÖLÜM 3
GEREÇ VE YÖNTEM
3.1. Araştırmanın Yöntemi
3.1.1. Veri Toplama Araçları
3.1.2. Araştırma Anketini Hazırlanması ve Uygulanması
3.1.3. Geçerlilik ve Güvenirlilik Analizi
3.2. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi
3.3. Araştırmanın Hipotezleri
3.4. Verilerin Analizi
3.4.1. Kullanılan İstatistiksel Teknikler
BÖLÜM 4
BULGULAR
BÖLÜM 5
TARTIŞMA VE SONUÇ
5.1. Öneriler
KAYNAKLAR
ISBN | 9786052580097 |
Basım Yılı | 2018 |
Basım Sayısı | 1 |
Sayfa Sayısı | 186 |
Kitap Dili | Türkçe |
Yazar(lar) | Erdoğan Tozoğlu |