Sipariş listesinde ürün yok
9786058155039
400,00 TL
320,00 TL
-20%
TANITIM
Tıp eğitiminde yer alan çekirdek kavramları, etkinlikleri ve yaklaşımları kapsayan, Bir Bakışta Tıp Eğitimi, bu hızla genişleyen araştırma ve uygulama alanına kısa, ulaşılabilir bir giriş sağlamaktadır.
Bu kitap tıp eğitiminin anahtar özelliklerine bir giriş olarak tasarlanmıştır. Tıp eğitimine yeni başlayanlar için genel bir bakış sağlayacak, daha deneyimliler için kullanışlı bir özet olacaktır.
Bir Bakışta Tıp Eğitimi doktor, diş doktoru, hemşire ve çeşitli düzeylerdeki (öğrenciler dahil) diğer sağlık çalışanları ve destek personelinin ilgisini çekecektir. Kitap özellikle tıp öğrencileri, eğitim almakta olan doktorlar ve onların öğretmenleri, supervizörleri, mentorları ve eğiticilerine uygundur. Eğitim ve öğretimi geliştirmek için yola çıkanları bilgilendirmek ve cesaretlendirmeyi amaçlar.
Bir Bakışta Tıp Eğitimi:
İÇİNDEKİLER
BBÖLÜM 1 Giriş ve genel kavramlar 1
1 Tıp eğitimi nedir? 2
2 Tıp eğitiminin aşamaları 4
3 Kanıt rehberliğinde eğitim 6
4 Öğrenme kuramları: paradigmalar ve yönelimler 8
5 Öğrenme kuramları ve klinik uygulama 10
6 Eğitim programı 12
7 Planlama ve tasarım 14
8 Eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık 16
9 Seçme ilkeleri 18
10 Değerlendirme 20
11 Eğitimde liderlik 22
12 Uluslararası bakış açıları 24
BÖLÜM 2 Uygulamada tıp eğitimi 27
13 Büyük grup öğretimi: planlama ve tasarım 28
14 Büyük grup öğretimi: uygulama 30
15 Küçük grup öğretimi: planlama ve tasarım 32
16 Küçük grup öğretimi: uygulama 34
17 Klinik öğretim: planlama ve tasarım 36
18 Klinik öğretim: uygulama 38
19 Simülasyon: planlama ve tasarım 40
20 Simülasyon: uygulama 42
21 Eğitime hasta katılımı 44
22 Yataklı servise dayalı ve hastabaşı öğretim 46
23 Ayakta ortamlarda öğrenme ve öğretim 48
24 Ameliyathanede öğretim 50
25 Mesleklerarası eğitim 52
26 Yansıtıcı uygulama 54
27 Klinik akıl yürütme öğretimi 56
28 Profesyonellik 58
29 Akran öğrenimi ve öğretimi 60
30 İletişim 62
31 Probleme-dayalı ve olguya-dayalı öğrenme 64
32 Öğrenen desteği 66
33 Mesleki gelişim etkinliklerin desteklenmesi 68
34 Mentorluk ve danışmanlık 70
35 e-Öğrenme 72
36 Sosyal medya 74
BÖLÜM 3 3Değerlendirme ve geribildirim 77
37 Geribildirim 78
38 Değerlendirmenin ilkeleri 80
39 Yazılı değerlendirmeler 82
40 Klinik becerilerin değerlendirilmesi s84
41 İşe dayalı değerlendirme 86
42 Profesyonelliği değerlendirmek 88
43 Gelişim dosyaları 90
44 Geçme notlarının belirlenmesi 92
45 Bir tıp eğiticisi olarak kendinizi geliştirmek 94
ISBN | 9786058155039 |
Basım Yılı | 2018 |
Sayfa Sayısı | 120 |
Kitap Dili | Türkçe |
Yazar(lar) | Prof.Dr.Melih Elçin |
BISAC | MED024000 |